Choose your language: English | German | Dutch

Laatst verkocht:
  • iPhone 4 8GB
  • € 9.00
Support:
073 - 8200940
support@recyclemichael.nl
Verkoop gebruikte elektronica voor geld | Recycle Michael
Terugkoop garantie
op alle telefoons
Voor al je vragen
bel 073-8200940
Gratis retour
binnen 7 dagen
Gratis verzenden
via Kiala
Snelle betaling
na verwerking
Veel gestelde vragen
Over Recycle Michael:
  • Wie zijn jullie, is het wel veilig om mijn producten naar Recycle Michael te sturen?
    Recycle Michael is een betrouwbare en bij de Kamer van Koophandel geregistreerde onderneming. Dat wil zeggen, wij zijn geen internetcowboys. Wij proberen iedereen een zo eerlijk mogelijke service te geven voor gebruikte goederen. Hierbij staat een zo hoog mogelijke vergoeding centraal. Je kunt dus gerust je goederen naar ons opsturen. Mocht je ons toch even willen controleren, neem dan gerust contact op met onze support afdeling!
  • Hoe werkt het?
    Recycle Michael werkt heel eenvoudig:
    1. Zoek jouw item. Maak gebruik van onze eenvoudige zoekfunctie om je product te vinden.
    2. Stuur het op. Volg de instructies in de e-mail en in het scherm en stuur je product op.
    3. Ontvang je geld. Het duurt gemiddeld 3 tot 4 werkdagen na verzenden voordat wij jouw product(en) hebben ontvangen. Na ontvangst wordt je zending binnen 4 tot 5 werkdagen verwerkt en na de verwerking ontvang je direct een verwerkingsbevestiging. We maken het geld vervolgens binnen 2 werkdagen naar je over.
  • Welke producten nemen jullie in?
    Naast mobiele telefoons kan je bij ons nog vele andere producten aanbieden. Denk aan digitale camera's, notebooks, laptops, tablets, gameconsoles etc. Je kunt in onze zoekfunctie jouw product invoeren om te kijken of wij deze innemen. Staat jouw product niet in onze lijst en denk je dat het toch nog geld waard is, stuur ons dan het merk en model en wij kijken het voor je na.
  • Hoe achterhaal ik het model van mijn product?
    Dit staat vaak onderop of achter de batterij vermeld als type of model. Meestal op een witte sticker.
  • Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?
    Onze site is vanaf het moment dat je gaat verkopen in 'https' uitgevoerd. Dit betekent dat de verbinding volledig beveiligd is. Anderen kunnen je gegevens niet onderscheppen. Wij slaan jouw gegevens op en gebruiken deze slechts voor communicatie met jou of voor de betaling. Verder zullen wij jouw gegevens nooit delen met of vrijgeven aan derden. Lees hierover ook ons privacystatement.
  • Wat doet Recycle Michael met mijn producten?
    Na ontvangst onderwerpen we jouw producten aan een inspectie en test. Hierbij stellen wij vast of het product nog herbruikbaar is en of de staat overeenkomt met wat jij hebt aangegeven. Zodra we dit gedaan hebben, gaan wij kijken wat we met het product kunnen doen. Dit kan sterk variëren. Zo worden sommige producten gebruikt voor onderdelen en krijgen andere weer een tweede leven in Europa of ontwikkelingslanden. Bij alles wat wij doen volgen we de regels die door de Europese Unie zijn vastgelegd in de WEEE-directive. Dit is de Europese wet- en regelgeving voor gebruikte consumentenelektronica.
  • Hoe berekenen jullie de waarde van mijn product?
    Om de prijzen van producten te berekenen gebruiken wij informatie uit verschillende bronnen. Denk hierbij aan online marktplaatsen en andere plekken waar gebruikte elektronica verhandeld wordt. Wij updaten onze prijzen dagelijks om er voor te zorgen dat jij de best mogelijke prijs van ons krijgt.
  • Hoe werkt de terugkoop garantie precies?
    Met de terugkoop garantie bieden wij je de mogelijkheid om je mobiel binnen 12 maanden weer terug te kopen voor dezelfde prijs als waarvoor je deze hebt ingeruild. Als jouw toestel al is doorverkocht voor een tweede leven elders, dan bieden we je een gelijk model aan. Je krijgt het toestel opgestuurd na (terug)betaling van het bedrag dat je destijds van ons hebt ontvangen plus de verzendkosten voor een aangetekende verzending.
  • Kan ik ook producten kopen van Recycle Michael?
    Op dit moment is dat helaas nog niet mogelijk.
  • Hoe neem ik contact op met Recycle Michael?
    Contact opnemen met Recycle Michael kan via onze contactpagina.
Verpakken en verzenden:
  • Hoe verpak ik mijn apparaat op de juiste manier?
    Wij adviseren om je apparatuur altijd in een goed passende verpakking te plaatsen. Dit betekent niet te klein, anders scheurt de verpakking, en niet te groot, anders schuift jouw item alle kanten op. Voor producten met het formaat van een mobiele telefoon kun je het beste een bubbelenvelop gebruiken. Voor producten die groter zijn adviseren wij een (klein) doosje te gebruiken. Vul deze met bijvoorbeeld papier of schuimchippies!
  • Moet ik de afstandsverklaring meesturen?
    Ja, plaats deze ondertekend bij het product en stuur het op.
  • Wat moet ik naar Recycle Michael sturen?
    Bij het aanmelden van je elektronica zie je ook wat je mee moet sturen. U bent niet verplicht om doosjes of accessoires (mits gevraagd) mee te sturen in het geval van mobiele telefoons/smartphones of tablets. Indien u dit wel doet betalen we hier geen extra fee voor. De doosjes zullen tijdens verwerken direct verwijderd worden. Indien wij dus een toestel achteraf moeten retourneren zal dit zonder het meegestuurde doosje zijn.
  • Waar moet ik het naar toe sturen?
    Je zending kun je kosteloos via Kiala versturen. Print hiervoor het label uit die je bij jouw aanmelding hebt ontvangen en breng je zending naar een Kiala punt.
    Vind hier een Kiala punt bij jou in de buurt: https://www.kiala.nl/zoek-kialapunt.

    Je kunt je zending ook aangetekend versturen. Het adres is:
    Voor Michael
    Pergolesilaan 4
    4614 VV Bergen Op Zoom

  • Wat zijn de kosten van verzenden?
    Wij maken gebruik van Kiala. Dit betekent dat het verzenden je niets kost. Als je besluit aangetekend te verzenden, iets wat wij zeker aanraden, zijn die kosten voor jouw rekening.
  • Wat als mijn zending zoekraakt?
    Wij krijgen dagelijks zendingen van PostNL en Kiala geleverd. Het kan gebeuren dat een zending niet aankomt. De verantwoordelijkheid van zoekgeraakte verzendingen kunnen wij helaas niet op ons nemen (zie voorwaarden). Wij adviseren je dan ook om de zending aangetekend via PostNL te versturen. Dit kan via het postkantoor of een ander PostNL servicepunt. De kosten hiervan komen voor rekening van de verzender/afzender.
  • Hoeveel producten mag ik opsturen?
    Je mag zoveel producten opsturen als je hebt aangemeld. Wij adviseren echter wel om voor grotere zendingen (meer dan 10 stuks) contact met ons op te nemen. Wij zorgen er dan voor dat de producten, kosteloos, bij je opgehaald worden. Stuur hiervoor een mail naar offertedesk@tcceu.com of maak gebruik van onze zakelijke tool.
  • Wat is het verzendtermijn?
    In principe ben je vrij om je producten te verzenden wanneer jij dat wilt. Wij adviseren je echter om dit zo snel mogelijk te doen. Wij kunnen je namelijk maar tot 14 dagen na aanmelding een prijsgarantie geven. Komt het toestel later binnen? Dan kan het zijn dat je een lagere prijs krijgt dan dat er bij de aanmelding vermeld stond. Hiervan brengen we je eerst op de hoogte. Houd er rekening mee dat het 2-3 werkdagen duurt voordat het toestel bij ons arriveert!
Betalingen:
  • Wanneer ontvang ik het volledige bedrag?
    Je ontvangt van ons het volledige bedrag als je apparaat volledig werkend is. Dat is het geval als (het):
    - Een power up maakt (aan gaat)
    - Een goed LCD scherm heeft (indien van toepassing)
    - Een goed keypad of touchscreen heeft (indien van toepassing)
    - De batterij aanwezig is (indien van toepassing) en niet beschadigd is of bol staat
    - De originele software actief is
    - Geen overdreven gebruikssporen heeft , zoals diepe krassen of val/stoot schade
    - Geen water- of vochtschade heeft
    - Geen schade heeft aan kleppen, scharnieren en dergelijke
    - Geen pincode, patrooncode of wachtwoord heeft (indien van toepassing)
    - Lader en USB-kabel aanwezig zijn (indien van toepassing en geldt niet voor mobieltjes)
    - Controllers, joysticks en andere besturingsapparaten zijn bijgevoegd (indien van toepassing)
    - In onze webcatalogus aanwezig is
    - Uit de Europese markt komt
    - Geen kopie of 'namaak'apparaat is
    - Originele onderdelen heeft
    Voldoet je apparaat niet aan bovenstaande criteria? Dan zullen wij een gereduceerde prijs bieden. Dit wordt per apparaat vastgesteld en bepaald. Je ontvangt hiervan bericht in de bevestigingsmail. Je hebt dan 5 dagen om te reageren en je apparaat kosteloos terug te laten zenden als je er niet mee akkoord gaat. Reageer je niet binnen de aangegeven 5 dagen dan wordt dat gezien als een instemming met de voorgestelde gereduceerde prijs. Je ontvangt dan automatisch de gereduceerde vergoeding op je rekening of in je account. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.
  • Hoe krijg ik betaald?
    Je betaling zal overgemaakt worden naar je IBAN nummer die je opgeeft bij je aanmelding. Controleer deze goed! Voor buitenlandse betalingen hebben wij je IBAN nummer en BIC code nodig.
  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld ontvang?
    De betaaltermijn gaat pas in nadat wij jouw zending hebben ontvangen en verwerkt. Zodra je zending bij ons binnen is ontvang je een ontvangtsbevestiging en wordt deze binnen 4 tot 5 werkdagen verwerkt. Je ontvangt vervolgens automatisch een verwerkingsbevestiging per e-mail en vanaf dat moment hanteren wij een betaaltermijn van 2 werkdagen.
  • Het is 2 werkdagen geleden en ik heb mijn geld nog niet!
    In het geval dat je meer dan 2 werkdagen na het ontvangen van de verwerkingsbevestiging nog geen geld hebt ontvangen, kun je contact opnemen met onze Afdeling Administratie, door een mail te sturen naar support@recyclemichael.nl (vermeld je begeleidingsbonnummer). Wij gaan dan uitzoeken waarom je het geld nog niet ontvangen hebt.
  • Ik krijg minder voor mijn toestel dan ik gedacht had!
    Minder krijgen dan je verwacht had, is altijd een teleurstelling. Wij willen dit graag voorkomen. Meestal komt het doordat de staat van de telefoon of gadget die je hebt aangegeven bij de aanmelding afwijkt van de staat die wij hebben vastgesteld tijdens het testen. Je hebt hiervan dan een melding per e-mail gekregen. Dit was je ontvangstbevestigingsmail. Waarschijnlijk heb je hierop niet snel genoeg gereageerd. Wellicht kunnen wij via onze supportafdeling nog iets voor je betekenen. Kijk in de voorwaarden waaraan je toestel moet voldoen.
  • Tot wanneer is het prijsaanbod geldig?
    Het prijsaanbod dat wij in de website doen zal voor een periode van 14 dagen na de aanmelding geldig blijven. Apparaten die na deze periode door ons ontvangen worden, kunnen onderhevig zijn aan een prijsaanpassing. Al dit bij een zending het geval is, doen we een aangepast prijsvoorstel op basis van de nieuwe prijs. De aanbieder heeft vervolgens 5 dagen de tijd om hierop te reageren. Indien er niet gereageerd wordt, gaan wij ervan uit dat onze aanbieding akkoord is en gaan we over tot uitbetaling.
  • Mijn PayPal-betaling is naar een verkeerd e-mailadres verzonden!
    Dat is vervelend. Neem direct contact met ons op!
  • Zit er BTW in het te ontvangen bedrag?
    Voor particulieren geldt dat het bedrag inclusief BTW is. Dit is wettelijk bepaald. Bedrijven ontvangen van ons een credit nota waar de BTW toegevoegd wordt op de door ons geboden prijs (hiervoor dient wel een BTW en KvK nummer aan ons verstrekt te worden). Hierover kan onze supportafdeling je meer vertellen.
Ontvangst en verwerking bij Recycle Michael
  • Wat gebeurt er met mijn product(en) na verzenden?
    Nadat je de producten verzonden hebt, duurt het gemiddeld 3-4 werkdagen voordat jouw zending door ons ontvangen is. De zending wordt na ontvangst binnen 3 tot 5 werkdagen verwerkt. Dit betekent dat wij jouw ingaven op de website controleren met onze eigen bevindingen. Zodra dit gebeurd is, ontvang je automatisch een bevestigingsmail. Vanaf dit moment duurt het 2 werkdagen tot wij het geld naar je hebben overgemaakt.
  • Wat gebeurt er als er een meningsverschil is over de staat van het product?
    Wanneer je het niet eens bent met onze bevindingen, dan is het mogelijk om je product(en) retour te ontvangen. Meer hierover vind je in onze voorwaarden.
  • Ik heb minder vergoeding gekregen dan ik verwachtte!
    Wanneer je het niet eens bent met onze bevindingen, dan is het mogelijk om je product(en) retour te ontvangen. Meer hierover vind je in onze voorwaarden.
  • Kan ik een zending terugvragen?
    Over het algemeen geldt: verkocht is verkocht. Dit om de processen eenvoudig te houden en om verwarring te voorkomen. Toch maken wij in sommige gevallen een uitzondering op de regel. Je moet dan wel een goed onderbouwde en plausibele verklaring hebben. Je kan een verzoek indienen via onze supportafdeling. Dit moet wel binnen 2 dagen nadat je de ontvangstbevestiging ontvangen hebt. De bijkomende kosten zijn geheel voor je eigen rekening en er wordt niets verzonden totdat eventueel voltooide betalingen naar ons zijn teruggestort en ontvangen.
  • Mag mijn toestel een simlock hebben?
    Bij het aanmelden van je toestel worden een aantal vragen gesteld, één van de vragen is of je toestel een simlock heeft. Hier kan je direct zien wat voor invloed een simlock op je toestel heeft qua cashback.
  • Wat gebeurt er met mijn achtergebleven data?
    Wij adviseren je om alle data, zoals contactpersonen, e-mails, berichten, foto's, filmpjes, sms-berichten, accountinfo etc. van je apparaten te wissen. Mocht je dit niet gedaan hebben, dan kunnen wij geen enkele vorm van aansprakelijkheid aanvaarden. Door het ondertekenen van de afstandsverklaring en het opsturen van je apparaat ontsla je ons van elke vorm van geleden schade, verlies, misbruik, claims etc. n.a.v. het verkeerd gebruik van jouw data door derden.
    Wij bieden tegen betaling een extra service voor een volledig gecertificeerde dataverwijdering. Tijdens het verkoopproces op de website kun je deze optie kiezen.
  • Wat gebeurt er met mijn achtergebleven sim- en geheugenkaarten of andere datadragers?
    Wij adviseren je om sim- en geheugenkaarten of andere datadragers altijd voor verzenden te verwijderen. Treffen wij deze tijdens ons verwerkingsproces toch aan, dan zullen wij deze onbruikbaar maken en daarna ter vernietiging aanbieden. Dit houdt in dat deze verbrand zullen worden bij een hiervoor gecertificeerd bedrijf. Zie voor meer informatie onze voorwaarden.

Dank voor je interesse in ons bedrijf en onze diensten. Speciaal voor bedrijven, bieden wij aanvullende diensten. Klik op contact of stuur een e-mail naar offertedesk@tcceu.com dan nemen wij zo snel als mogelijk, contact met je op.